MINI BLOG: Verhalende fotografie en uw bedrijf

Corporate Visual Storytelling

Storytelling: De weg van een product
Voor de beste smaak

Hoe onderscheid ik mijn bedrijf/ instelling van de rest? Producten, diensten of bedrijven lijken immers steeds meer op elkaar. Maar zo’n beetje het laatste wat u wil is onderdeel te zijn die gelijkvormige massa. Storytelling.

Het strooien met fraaie cijfers en feiten maakt geen indruk. Mensen zijn compleet overvoerd geraakt door die dagelijkse stortvloed clichés en borstklopperij van bedrijven. Als men er al acht op slaat dan neemt men het voor kennisgeving aan, gaapt nog een keer stevig en gaat over tot de orde van de dag. Zonde van de kostbare tijd en het geld.

“Kroon en Van Maanen” vertelt het authentieke verhaal van uw bedrijf of instelling, naadloos passend bij de cultuur en identiteit van uw organisatie. Een ècht verhaal, verteld door u en uw medewerkers. Verhalen waarin de mensen centraal staan en minder de cijfers en feiten. Verhalen die mensen raken, waardoor ze zich kunnen identificeren met uw organisatie. Wij noemen dit ‘corporate visual storytelling’. Klinkt wellicht wat verheven, maar uiteindelijk beantwoordt het verhaal de vragen: Waarom is mijn bedrijf op aarde? Wie zijn wij? Waar staan we voor? Antwoorden die voor ieder bedrijf anders, en dus uniek zullen zijn. Bepaald dus geen standaard promo praatje.

Medewerkster en haar omgeving

Maar wat is er dan zo “visual” aan dat “storytelling”, vraagt u zich wellicht af. In deze tijden van vluchtig lezen en beperkte aandachtsspanne door de opkomst van digitale media is het een uitdaging de aandacht van de lezer vast te houden. Hoe pakkend het geschreven verhaal ook is, we hebben rekening te houden met het feit dat beelden 60.000 keer sneller door ons brein worden verwerkt dan tekst en dat 90% van de informatie die onze bovenkamer ontvangt visueel is. Onze hersenen hebben hun eigen wil, dus kunnen we daar maar beter rekening mee houden. Het maken en plaatsen van betekenisvolle foto’s bij de tekst zorgt ervoor dat de aandacht van het brein gevangen blijft. Bepaald dus geen standaard promo plaatje.

Klant contact in beeld

Centraal in corporate visual storytelling staat de mission statement van uw organisatie. Dit ene thema zorgt voor een eenduidig verhaal, want voor je het weet komen er allerlei elementen bij en verwatert het uitgangspunt van uw verhaal tot het niveau gelijkvormige concurrentie. Kortom, één boodschap, één verhaal.

Wilt u weten wat wij van Kroon en Van Maanen Fotografie voor u en uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons via het Contactformulier.

Storytelling
Voor het beste licht en geluid

 

*** Geen blog missen? Vul dan hieronder uw email adres in ***

 

One comment

  • neeltje
    31 mei 2017 - 13:23 | Permalink

    Ha Erwin, ik vind het bijna jammer dat ik geen bedrijf heb! Succes met je idee, ik vind het in ieder geval goed.

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    error: Content is protected !!